head> Livet i prästgården: Pizza och fotboll - den tredje dagen i Tyskland

2006/10/11

Pizza och fotboll - den tredje dagen i Tyskland

Idag är det den 11 oktober, men det hade kunnat vara den 11 augusti. Isak och jag har varit i Köln idag. 23 grader varmt och sol. Vi har satt sprätt pa lite Euros (tack Opa!) och ätit pizza. Isak fick i sig en hel vuxenpizza och lite senare en chockladmuffins. Killen växer...
Pa kvällen grillade vi tyska korvar, drack ni-vet-vad och at ute i trädgarden i bara T-shirt. Sedan sag vi fotboll: EM-kval Tyskland-Slovakien. Innan sa jag att det skulle sluta 4-1 till Tyskarna. Gissa hur det gick? Sa far man respekt! Grannarna tyckte det var lite fräckt. En svensk präst som prickar in resultatet. Dom som spelar sa dalig fotboll (svenskarna alltsa). Men kvällens höjdpunkt var ända när dom visade Kroatiens andra mal mot England. Sicken miss! En engelsk back passar bakat till den egna malvakten som missar - och bollen rullar in i det egna malet. En klassiker! Sant händer inte ens i Isaks P8-lag i Bua. Det var fotbollshistoria.
Via tysk texttv har jag sett att Sverige vann borta mot Island. 2-1, känns inte sa stabilt. Undra hur matchen var. Källström lär ha gjort en vackert mal pa frispark. Det unnar jag honom verkligen.
Sa gar en kväll mot sitt slut, en kväll som paminde mycket om sommaren. Ni vet, vackert väder, grill, fotboll pa TV. Sa minns jag sommaren 2006 och jag misstänker att jag delar det minnet med flera. Eller hur, Pelle?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida