head> Livet i prästgården: Välkommen 2007

2007/01/01

Välkommen 2007



Så var det nya året här. Det blev en lyckad avslutning på det gamla, med god mat och dryck. Sällströms var här och förgyllde kvällen med trevligt sällskap. Vid 12-slaget var det blåsigt, regnigt och typ 5 plusgrader, så det var inte många raketer i luften. Tänk vilken skillnad jämfört med nyåret 2002, då det var 17 minus. Då vågade vi inte skåla med champagneglasen för vi var rädda att de skulle gå sönder i kylan. Det behövde vi inte vara rädda för igår. Trots Gore-Tex och gummistövlar var det inte så man ville ville gå ut och se på de få fyrverkerier som faktiskt, trots allt, lyste upp himlen.
Nyårsdagen började på tuffast möjliga sätt. Isak utmanade mig på springtävling: Lilla rundan (två kilometer). Sagt och gjort. På med joggingkläderna och ut i rusket. Det blåste nästan storm. Vi sprang iväg och jag tänkte att det blir väl ingen match att vinna mot en 7-åring. Men oj, oj, oj, vad Isak är bra på att springa (det kommer nog inte som en överraskning för någon). Trots att jag sprang/joggade så fort jag kunde hela vägen så hade jag inte en chans att hänga på Isak. Som grädde på moset tror väl halva Värö att kyrkoherden har avlagt något märkligt nyårslöfte om att ta det där med joggingen på större allvar 2007 (men sådana planer har jag inte). Varför skulle han annars vara ute och springa FÖRE nyårskonserten på nyårsdagen?
Väl hemma fick jag ladda batterierna med praliner och vacker musik från Wien. Ovanligt välförtjänta praliner i år, om jag får säga det själv...bild nr 2 visar utsikten från min fåtöljplats.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida