head> Livet i prästgården: Hotell-inlägg

2008/03/13

Hotell-inlägg

Sitter på Hotell Linné i Uppsala och har fixat trådlöst internet (börjar bli riktigt van...). En märklig känsla att vara tillbaka i staden där vi bodde i flera år. Just nu befinner jag mig på det hotell som vi cyklade förbi varje dag till och från universitetet. Tänk, om jag då hade vetat att jag en dag skulle sitta här och skriva detta...ja, livet är fyllt av överraskningar. I eftermiddag var jag på Johannelund (där jag gick stora delar av prästutbildningen) på studiebesök för att se hur de sköter sig nuförtiden. Promenerade därifrån förbi Djäknegatan 61, en legendarisk Uppsala-adress. Väl där kunde jag konstatera att två av lägenheterna har samma namn på dörren som när vi bodde där. Det måste vara unikt i ett område fyllt av studenter...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida