head> Livet i prästgården: Helgtankar

2011/01/21

Helgtankar

Så går arbetsveckan mot sitt slut. Tänk så mycket som hinner hända på fem dagar! Hur många mail har jag skickat? Hur många kaffekoppar har jag druckit? Hur många gula post-it lappar har jag skrivit på och sedan knycklat ihop och slängt?
Fast en del arbetsuppgifter utför man inte så ofta. Idag, exempelvis, tillbringade jag förmiddagen i Värö. För första gången på över tre år ledde jag en begravningsgudstjänst. Det var djupt meningsfullt.
Nu infinner sig sakta men säkert helgfriden här hemma (ska strax gå till spisen och laga mat). Sonen är dock inte hemma - han är ute på äventyr. Det är party i en lada här i närheten. Det låter nog värre än vad det är. Några föräldrar i klassen har ordnat med disco i en - just det, vi bor på landet! - f.d ladugård. De senaste decennierna har det inte varit djur utan veterantraktorer i den ladan, så det går nog utmärkt att parta loss där. Här hemma tar vi det lite lugnare: Slappa i soffan framför På spåret.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida