head> Livet i prästgården: Inför utvecklingssamtalet

2006/11/06

Inför utvecklingssamtalet

Ja, då var jag påväg mot nya vuxenpoäng. På fredag ska jag ha mitt första riktiga utvecklingssamtal med Isak och hans fröken. Om jag minns rätt så hette dessa träffar "kvartsamtal" på den gamla goda tiden. Men nytt millenium för med sig nya namn: Utvecklingssamtal. Inför detta samtal har vi fått hem ett omdöme som fröken har skrivit om Isak. Där kan man bland annat läsa följande iakttagelse: "Isak är spontan och mycket aktiv med stor energi". Någon som protesterar? Nä, trodde väl inte det. Om jag skulle försöka översätta denna mening till vad fröken egentligen vill säga skulle det kanske kunna låta såhär: "Isak är en go och glad kille med väldigt mycket spring i benen så han har svårt att sitta still en hel lektion. Därför är han ganska tålamodsprövande samtidigt som han är en tillgång för att liva upp stämningen". Jag tror att alla ni som någon gång varit barnvakt åt Isak kan hålla med om detta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida