head> Livet i prästgården: Dagens födelsedagsbarn: EVA!

2007/01/02

Dagens födelsedagsbarn: EVA!

Ett stort grattis till dagens födelsedagsbarn, min svärmor Eva. Hoppas att du har en fin dag i Madrid. Ryktet säger att Pelle skulle ordna en flamenco-lektion i present, men det kanske inte blev av?!?
Kan inte låta bli att berätta vad jag såg i Göteborg (Nordstan) idag: Semlor. Folk är inte kloka. Semlor redan första veckan på året...varför har folk så svårt att vänta på det goda i livet? Kön var lång framför försäljningsstånden. Eller är det jag som börjar bli gammal och tråkig? Vad tycker ni: Är det ok att sälja (och köpa) semlor den 2:e januari?

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

I alla fall tycker jag det är OK. Den "tidigaste" semlan jag ätit var dagen före julafton på Åhlens i Gbg. Jag var där tillsammans med en kvinna som senare kom att bli min hustru och mina barns mor... se där.

En fråga jag har: Är det OK med elektriska ljus i granen? Borde det inte vara vax eller i alla fall stearin?

Syns i môrn`!

//Per W

02 januari, 2007 23:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida