head> Livet i prästgården: Spektakulär övergång till lokalkonkurrenten?

2007/01/30

Spektakulär övergång till lokalkonkurrenten?

Vid flera tillfällen har folk kommit fram till mig på ICA/skolan/skridskobanan och sagt: "Jaså, du ska börja som tränare i Väröbacka har jag hört". Tänk så fort rykten sprids på en liten ort. Visst, vi har diskuterat saken hemma, men Isak har inte riktigt kunnat bestämma sig. Ska han vara kvar i Bua IF tillsammans med dagis-polarna eller ska han spela i Väröbacka GIF med sina klasskamrater? Själv har jag sagt att jag gärna ställer upp som tränare i det lag Isak spelar i. Och på något sätt har alltså dessa interna familjesamtal "läckt ut". Det är väl samma mekanismer som är i rörelse som när Aftonbladet konstaterar "Svennis klar för Marseilles!?!" på sin löpsedel. Så till alla lokala sportjournalister och andra intresserade kan jag bara säga: Förhandlingar pågår, men ännu är inget bestämt. Men det är klart: Om klubbarna kommer överens om övergången ska nog de personliga kontrakten ordna sig (hörde att Svenne på Lantmanna fick en korv med bröd för att byta klubb...).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida