head> Livet i prästgården: Kalmar FF - IFK Göteborg 0-5

2007/08/12

Kalmar FF - IFK Göteborg 0-5


Strax söder om Värötunneln på motorvägen hörde jag på bilradion hur Stefan Selakovic gjorde 1-0. Då hade det gått en dryg halvtimme av matchen mot Kalmar. Vi var på väg till Skällinge för att hälsa på familjen Philipsson. Hm, tänkte jag. Det kan bli spännande (både besöket och matchen), hoppas att IFK får åtminstone oavgjort. Kalmar kommer säkert att göra mål så 1-1 är väl ett bra resultat.
Vi hade en fantastisk kväll i Skällinge. God mat, trevligt sällskap och många skratt. Olle visade runt i huset och berättade om alla projekt (tapetsering, kakling, byta kök nån gång i framtiden, värmepump eller bergvärme? och så vidare). Men något fotbollsprat blev det inte. Philipssons är kliniskt befriade från fotbollsintresse.
När vi kom hem framåt natten tänkte jag: Nu ska jag gå och kolla hur det gick i matchen, det blev nog 1-1. Men tji fick jag. På www.sr.se/radiosporten möttes jag av rubriken "storseger för IFK" och i det finstilta kunde jag se siffrorna: Kalmar 0, IFK 5. Den som vill veta mer om härligheten på Fredrikskans kan med fördel kolla in www.baraben.com.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida