head> Livet i prästgården: Palmsöndag

2008/03/16

Palmsöndag

Idag firar vi palmsöndagen i landets kyrkor. Evangeliet handlar om hur Jesus rider in i Jerusalem på en åsna och tas emot som en hjälte/kung/befriare av invånarna i staden. Om några dagar (i biblisk tideräkning) kommer det att låta annorlunda, men mer om det då.
I Värö kyrka uppmärksammades palmsöndagen genom att barnen hade målat evangeliet som en seriebanderoll. Det var fint! Isak och jag satt tillsammans med konfirmanderna på gudstjänsten. En konstig känsla att sitta där och inte vara deras präst. Men jag fick i alla fall fylla i deras gudstjänstbesök i kyrkböckerna. En slags nostalgitripp.
Helena firar sin gudstjänst i Glommen idag (någon som vet var det ligger?). Hennes kör har blivit inbjudna att medverka på gudstjänsten där i kväll. I annonsen i HN stod det "Gospel Voices med Helena Ledwon". Coolt! Ungefär som "Oslo Gospel Choir feat. Carola". Eller nästan i alla fall.
Resten av dagen har Isak och jag fixat och trixat: Köpt fotbollsskor (modell "Nr. 10 Ronaldinho" i fall någon undrade), lämnat kläder på second hand, sålt hela min LP-samling till en Loppis i Veddige, köpt vanliga skor till Isak och inte minst köpt ny svarta sopsäckar. Någonting säger mig att vi kommer att behöva dem i samband med flytten. Eller vad tror ni?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida