head> Livet i prästgården: Söndag med husvisning

2008/04/06

Söndag med husvisning




En härlig söndag går mot sitt slut. Vi firade högmässa i Värö kyrka (utan att någon av oss medverkade offentligt - det händer inte så ofta). Sedan fick vi besök av Eva och Pelle. Kaffe och fralla - naturligtvis - och sedan en tripp till huset. Det var första gången de fick se huset inifrån. Och för Jenny och alla andra kommer här lite bilder från byggarbetsplatsen Nordvära 89.
Det går inte att missa att hantverkarna har tagit över. Det gamla köket är ett minne blott. Likaså golvet i det som ska bli vårt sovrum. Däremot finns numera en vägg som gör att det faktiskt finns ett sovrum för oss. Hm. Om hantverkarna håller samma takt som de gjort hittills kommer de att hinna färdigt i god tid före 1:a maj. Men man vet ju aldrig, det vore ju inte första gången i världshistorien som ett hantverkarjobb blir försenat. Men vi får väl se. I morgon bitti ska jag dit och prata eluttag med Lars-Inge.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vet ni vad som slår mig när jag ser erat blivande sovrum? Jo, att med lite blommiga Laura Ashley tapeter där på den vita väggen kan det bli en touch av england i huset!! Det hade man inte trott när man först såg fjällstugan (skämt å sido). Jag menar det faktiskt på ett positivt sätt, men det kanske inte många tar det som... de kanske tror jag är ironisk med Laura Ashley men ack nej. Helena förstår.

kram Jenny som följer följetongen

07 april, 2008 08:36  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida