head> Livet i prästgården: En händelserik dag i Uppsala

2008/05/22

En händelserik dag i Uppsala

Det är mycket Uppsala nu. Sedan igår är jag här tillsammans med biskop Carl Axel för att träffa studenter. Efter en skön sovmorgon (första samtalet med studenterna var kl. 11!) har jag tillbringat stora delar av dagen på pastoralinstitutets rum nr 406 (har du varit där, Per?) och samtalat med student efter student. Man måste säga att det finns hopp för kyrkans framtid! Det är härligt att stöta på så många människor som på lite olika sätt vill gå in i kyrkans tjänst.
Efter alla samtal gick Carl Axel och jag till en grekisk restaurang och sedan var det dags för dagens höjdpunkt(hm, kan man säga så efter alla givande samtal?): Champions League-finalen mellan Man United - Chelsea. Vi hittade en pub som visade matchen. Där fick vi uppleva en riktig högtidsstund. Det var fart. Det var fläkt. Det var spännande. Och till slut, efter straffavgörande, vann "rätt" lag. van der Saar motade sista straffen och saken var klar. Årets lag i Europa kommer från Manchester.
I morgon är det dags för ett kärt återseende. Vi ska ut till Johannelund (min hemvist under 5 år) för ännu fler möten med studenter. Sedan bär det av hemåt. Håll tummarna att jag inte missar tåget denna gång!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida