head> Livet i prästgården: Även en blind höna...

2009/03/07

Även en blind höna...


Jag vet inte hur det är med er, men jag då och då funderar jag över hur det gått för blåvita spelare som blivit proffs. Ofta hamnar de i mindre kända klubbar i England, Schweiz eller Holland och för en relativt tynande (men välbetald) tillvaro. Via resultatsidorna i GP eller www.fotbolldirekt,com kan man se om de fått vara med och spela eller om de gjort mål. Jag tycker det är lite kul att följa deras öden och äventyr på det här sättet. En av de spelare som försvann för några år sedan och inte direkt gjort succé är en viss George Mourad, under sin storhetstid (eller vad man ska kalla det) i blåvitt fick han smeknamnet Mouradona. Han gick i alla fall till Willhelm II i Holland, en för mig helt okänd klubb. Nästan ingen speltid, aldrig nåt mål. Men. Nu har det hänt! Igår avgjorde han en match. Mål i 74:e minuten - matchens enda. Att han sedan blev utbytt i 77:e behöver vi ju inte berätta...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida