head> Livet i prästgården: Lunch

2009/03/04

Lunch

Det blev en långlunch idag. Anledningen: Jag hade stämt möte med en kompis på stan. Långlunchen inleddes med deltagande i en mässa i en av stadens kyrkor, sedan bar det av till en närliggande italiensk lunchrestaurang. Och så trevligt det blev!
Vi hade en sån där go stund där vi, trots att vi inte setts på länge, direkt kunde knyta an till samtalsämnen från förra gången. Det blev ett stilla samtal helt utan prestige eller "nu-ska-jag-impa-lite" historier. En genuin nyfikenhet på den andre och en grundmurad respekt för varandras yrkeskunnande (jo, min kompis är också i prästbranschen...). När jag promenerade tillbaka till Läppstiftet kände jag en stor tacksamhet över att få ha varit med om detta. Jag antar att det jag fick uppleva handlade om riktig vänskap. Och sånt kan få vilken tråkig jobb-onsdag som helst att lyfta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida