head> Livet i prästgården: Lund

2009/02/23

Lund

Så var det dags för årets första besök i Lund. I Lund finns inte bara en domkyrka, en kyrklig bokaffär (med bokrea hoppas jag!), en teaffär...utan också ett pastoralinstitut som utbildar präster. Där ska biskopen och jag tillbringa två dagar för att träffa studenter, fira mässa och vara med på stiftsgrupp. Jag kommer att ha samtal med folk som undrar om sina missiv, som är undrande inför antagningskonferensen, som vill veta var de ska göra praktik och som är nyfikna på hur prästexamen går till. I mitt jobb blir det många mail så denna typ av studentmöten är ett välkommet inslag!
Det är alltid trevligt att hälsa på i Lund, även om det inte hinns med något besök hos paret Anderberg denna gång.

Och så bara måste jag upplysa er om ett citat ur dagens Hallands Nyheter.
VD:n för ett företag i godisbranschen säger såhär:
- Konsumentpriserna kommer med all säkerhet att öka. Det är nästan oundvikligt.
HA! Hur kan han veta det? Är det en ny lag som tvingar priserna att gå upp? Är det skattemyndigheten som tvingar företaget till denna åtgärd? För det kan väl ändå inte vara girighet som är upphovet till den nästan oundvikliga prishöjningen? Sicken lirare...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida