head> Livet i prästgården: Centerns årsmöte

2009/02/17

Centerns årsmöte

Nu har jag begått min premiär vad gäller politiska möten. Som jag skrev igår så var jag ikväll inbjuden till Centerns lokalavdelnings årsmöte på Verdelinska gården (strax bakom staketet vid Värö Bruk ifall någon undrar). Min uppgift var att "kåsera över prästlivet".
Tror ni att jag kände nån på mötet? Låt mig säga såhär: På landet är Centern ungefär samma sak som hembygdsföreningen. Och det finns tydliga överlappningar mellan hembygdsföreningen och församlingen (åtminstone bland de förtroendevalda)...med andra ord: idel välbekanta ansikten. Trots att jag bara varit borta från församlingsarbetet i drygt ett år kändes det riktigt nostalgiskt denna afton. Det var kaffetermos, ostfralla med paprikaring och hembakt dopp. Och givetvis ett lotteri. Ni vet, en sån där klassisk lottring i metall med rosa lotter som man ska rycka loss. En lott tio spänn. Högsta vinsten var en flaska Xanté (här skiljde sig lotteriet något från den kyrkliga varianten som jag är van vid). Övriga vinster: Reflexväst, doftljus, godisburk och en bok om Hallands landsbygd. Jag vann nada.
Själva kåserandet gick bra, tror jag. Som tack fick jag en fin badhanduk som det står "Gunnar" på. Inte illa!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida