head> Livet i prästgården: Julklapp i januari

2009/01/31

Julklapp i januari




Hej igen! En lite ringrostig bloggare är tillbaka på banan. Det blev ett långt sommaruppehåll...
Denna nystart av "Livet i prästgården" börjar på allra bästa sätt: Tema finkultur.
Idag har svärfar Pelle, Isak och jag varit i Scandinavium och sett Frölunda Indians vinna mot Skellefteå AIK med 1-0. Målskytt Tommy Kallio (förståss), framspelad av Niklas Andersson (ännu mer förståss). Det hela var en julklapp från mig till Pelle och Isak och jag måste säga att det blev precis så lyckat som jag hade hoppats: Pelle verkade glad över att få göra nåt grabbigt (tänk på att han levt med en hustru, tre döttrar och en honkatt strörre delen av sitt liv). Isak har ikväll bytt favoritlag från HV71 till Frölunda och det var var hans premiär i denna fina idrottsarena. Nånting säger mig att det inte var för sista gången han var här...
Numera är sonen stolt ägare till en Frölundahalsduk och själv har jag blivit en indianmössa (utan fjädrar) rikare. Tack Pelle!

Denna dag har verkligen gått i idrottandets tecken, för i förmiddags var det joggingdax. Isak, Helena och jag gav oss ut på en 5-kilometerstur. Jag är både lite glad och lite knäckt över att sonen sprang ifrån mig. 31 minuter tog det för honom att avverka sträckan huset - havet - Stråvalla strand - gamla E6:an - huset. Själv kom jag några minuter efter och hur det gick för Helena kan vi ta en annan gång. Återstår att se vem av oss som har mest träningsvärk i morgon.

1 kommentarer:

Blogger Rebecca sa...

kul - välkommen tillbaka... såvitt jag vet går det utmärkt att skriva www i adressen, man kommer till samma ställe. (det händer saker på ett halvår).
sådan far, sådan son??

01 februari, 2009 13:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida