head> Livet i prästgården: Helsjön, dag 2

2008/06/09

Helsjön, dag 2

Vissa människor har en förmåga att på ett enkelt och begripligt sätt presentera och diskutera knepiga frågor. Martin Modéus är ett exempel på en sådan människa. Idag har han guidat oss igenom olika sätt att se på kyrkan, dess uppgift och funktion. Det blev (enligt mig i alla fall) en kanondag. Hoppas att studenterna tyckte det också...
Kvällens officiella program avslutades med att vi firade en mässa i kapellet. Det var en speciell känsla för mig att leda en mässa med alla dessa människor - en helt klart annorlunda upplevelse jämfört med att leda gudstjänsterna hemma i Värö. Jag säger inte att det ena skulle vara bättre än det andra, bara att en annan dimension av vår kyrka blir tydlig för mig i mitt nya jobb.
Och så var det fotbollen...
Jag har aldrig gillat italiensk fotboll. Visst, enskilda spelare (främst backarna) är otroligt duktiga, men som lag spelar de en tråkig, destruktiv fotboll. Blev jag glad när Hollands gubbar satte världsmästarna på plats? Japp. Blev jag stolt över den svenska domarinsatsen? Först inte alls, men sedan, när jag insåg att det låg en italiensk spelare på marken som upphävde offside:en vid Hollands första mål - ja! Jag tycker att Fröjdfeldt var grym.
Imorgon smäller det: Seminarier, biskopsbesök och sist men inte minst: Sverige-Grekland. Huvva!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida