head> Livet i prästgården: En båt på torra land

2009/02/02

En båt på torra land


Vid närmare eftertanke har även jag insett att alla människor inte är intresserade av idrott. Därför kommer här en liten kompensation för mitt förra inlägg angående båtmässan. Hoppas att den här bilden, tagen utanför Svenska mässan idag, kan sprida lite glädje bland de båtintresserade läsarna.
Nu laddar jag för en liten miniturné: I morgon ska jag vara på Helsjöns folkhögskola och prata med studenterna där om hur det går till att bli präst. Sedan åker jag till Uddevalla tillsammans med representanter för vår arbetsgivarorganisation Församlingsförbundet. Av någon (för mig dunkel) anledning har min chef bett mig att vara med och hålla i en kurs som handlar om begravningsväsendet. En något udda arbetsuppgift för en stiftsadjunkt som är anställd för att syssla med prästrekrytering, men jag tror att jag fått uppdraget på grund av gamla meriter. Som kyrkoherde i Värö var jag ju faktiskt ansvarig för begravningsverksamheten. I vilket fall som helst startar kursen tidigt på onsdag morgon så vi åker dit redan på tisdag kväll för att ladda.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida