head> Livet i prästgården: Värö/Norvalla - Onsala BK 1-0

2010/05/21

Värö/Norvalla - Onsala BK 1-0

Efter de två inledande förlusterna mot Bua och Fjärås var det i torsdags dags för P11-12 laget att möta bollklubben från Onsala. Tyvärr kunde jag inte vara med själv (jag befann mig på antagningskonferens på Helsjön). Men jag har fått det hela återberättat för mig både av frugan och sonen.
Onsala är ett erkänt bra lag. I och för sig hade Värö/Norvalla hemmaplan, men ändå. Det var nog inte hemmalaget som var favoriter.
Matchen var jämn och välspelad. Chanserna avlöste varandra. Noll - noll i paus. Hm.
I början av andra halvlek fick Värö/Norvalla ännu en hörna. Hörnläggar-Axel slog hörnan mot bortre stolpen och där stod Ledwon junior. Först sköt han ett skott som målvakten i Onsala lyckades parera, men returen dunkade sonen in på volley.
Att avgöra med matchens enda mål mot mammas hembygd och därmed säkra årets första serieseger var nog....en helt okej upplevelse! Gött är bara förnamnet...grattis Isak!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida