head> Livet i prästgården: Hängig

2011/01/31

Hängig

Har just legat i soffan och slappat. En kopp te, lite nötter och en inspelad fotbollsmatch (Blåvitt-??? från Ukraina eller nåt i Copa del Sol) från i eftermiddags). Mitt kära IFK åkte på däng och spelade sisådär. Men allt tyder på att 2011 blir en trevligare säsong än 2010. En träningsmatch var helt rätt nivå i kväll. Jag känner mig nämligen lite hängig. Ni vet, det känns som att man har feber, fast egentligen har man inte det. Allt går i slow-motion och tanken på kreativa arbetsinsatser känns hmmmmm, ungefär. Men det gäller att ladda batterierna, för i morgon bär det av till Åh stiftsgård. Där ska jag tillsammans med stiftsdiakonen hålla i en handledarutbildning. Hoppas att jag känner mig mera pep då.
Och så kan jag berätta att man har fräschat upp fikarummet på jobbet. Nya möbler och nymålade väggar. Det har verkligen blivit väldigt, väldigt fint. Dock är det inte så svårt att gissa vilket Allsvenskt herrlag de ansvariga håller på: Allt går i grönt och svart (och vitt). Så numera kallas platsen där vi intar vårt kaffe för GAIS-gården. Det är mycket man måste stå ut med på denna sidan evigheten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida