head> Livet i prästgården: Ministrar kommer och ministrar går

2006/10/14

Ministrar kommer och ministrar går

Jaha, då var det dags för den första ministern att gå. 8 dagar måste vara något slags rekord. Men vad ska man säga? Har man slirat så mycket i skattesmitardiket så får man stå sitt kast. Undra hur mycket Reinfeldt visste när han utsåg den där Borelius (heter hon så?). Men ännu mer anmärkningsvärt är dagens notis i GP att efter det visat sig att några ministrar inte betalat TV-licensen så har 6500 svenskar anmält TV-innehav de senaste dagarna. Jo, jag tackar. Någon blogg-läsare som glömt att betala licensen? Måste säga att varje gång jag ser TV4 eller ännu värre TV3 blir jag så tacksam för att vi har två kanaler som inte är reklamfinansierade. Jag betalar licensen med glädje, den ger bra tv, inte minst för barn, utan dessa ständiga reklamavbrott. Kan någon ge mig en enda anledning till att inte betala licensen? Jag kommer inte på nåt. Jag har bara en önskan: tänk om mina licenspengar gick till att vi fick se allsvensk fotboll & Champions Leauge i 1:an. Då vore min lycka fullständig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida