head> Livet i prästgården: Blåljus på parkeringen

2007/01/09

Blåljus på parkeringen

Efter jobbet åkte jag till ICA här i Värö för att handla lite mat. Ni vet, man går där bland hyllorna och är lite hungrig men har ingen inspiration. En hel affär med bara (nästa i alla fall) mat och ändå kommer man inte på vad man ska äta. Sorgligt men sant (jag inbillar mig att jag delar denna upplevelse med flertalet av er). Till slut bestämde jag mig, gick till kassan och betalade. När jag kom ut på den mörka och regndränkta parkeringen blev jag överraskad. Där stod en polisbil med saftblandarna i full gång. Hur ska man reagera? Är det spännande? Läskigt? Oroväckande? Polisbilssirener hör inte till vanligheten här i lilla Värö så alla som körde förbi eller gick över parkeringen tittade och undrade. Jag vet fortfarande inte vad som hade hänt, men fantasin går igång. Vi får väl se om det står någon notis i HN (vår lokaltidning) om historien bakom polisbilen på ICAs parkering i Värö.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida