head> Livet i prästgården: Kursdax

2007/02/05

Kursdax

Det var längesedan, men imorgon är det äntligen dags att åka på kurs igen. Det är en utbildning som stiftet anordnar i att bli en bra handledare. Det är nämligen så att till sommaren kommer en pastorsadjunkt (= nykläckt präst) till vår församling. Hon heter Maria och ska jobba här ett år. Min uppgift blir att vara handledare åt henne och detta ska jag alltså få lära mig under två dagar på Åh stiftsgård i det vackra Bohuslän.
Att åka på kurs med ett gäng präster är alltid intressant. Vad är det för dress-code (läs: vilka kommer i prästskjorta och vilka gör det inte?), går alla och lägger sig kl. 21.00, eller sitter man på nåns rum och pratar/skvallrar/smuttar på någons medhavda whiskey? Och vad blir det för mat? När präster åker på kurs brukar köket alltid bjuda på det lilla extra, så visst skulle jag bli besviken om vi får meny á la konfirmandläger (falukorv i ugn med potatismos/spagetti & köttfärssås).
Jag återkommer senare i veckan med en rapport om hur det hela blev. Håll tillgodo!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida