head> Livet i prästgården: Söndag kväll

2007/03/11

Söndag kväll



En händelserik och spännande helg går mot sitt slut. Fredag-lördag var vi min mamma och jag i Tyskland. På bild nr. 1 ser ni min kusin Constanze, hennes son Henrik och hennes mamma (min faster!) Maren. Bilden är tagen vid det traditionella "kaffe-och-stora-tyska-kakor"-kalaset som vi alltid får vara med om när vi kommer dit. Vi hade två härliga dagar med vårsol. Syftet med resan var i och för sig inte så roligt. Min farfar har blivit allt sämre och bor sedan ett tag på ett äldreboende. Mamma och jag ville se hur han har fått det. Allt verkar väldigt bra där han bor, men han har inte så mycket ork längre. Men det var i alla fall gott att få träffa honom igen.
Vi kom hem lagom till Melodifestivalen. Jag är inte det minsta förvånad över att the Ark vann. Och de vann helt rättvist. Men man undrar ju vilken kändisgrupp SVT ska skaka fram till nästa år. 2006 - Carola, 2007 - the Ark, 2008 - ? Vad tror ni om Kent eller varför inte Timbuktu?
Idag har jag (mellan 3 gudstjänster) varit ute i trädgården. Isak och jag har påbörjat vårröjningen (bild 2). Det luktar såååå gott i luften. Tänk när jag kan visa bilden på årets första vitsippa. Men det lär väl dröja ett tag till...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tråkigt att höra att "Opa" blivit sämre.

Här i Västerås har vi haft en fin vårdag denna mars-måndag.

12 mars, 2007 17:05  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida