head> Livet i prästgården: Underskattat kvällsfika

2007/02/26

Underskattat kvällsfika

Vi är många som tycker att det är gott med något att äta lagom till sporten 22.03. Det har gått några timmar sedan man åt kvällsmat/middag och det är ju inte kul att gå och lägga sig med en kurrande mage. Då är det lätt hänt att det blir en smörgås, lite flingor och yogurt eller mer onyttigt: ost och kex. Men inte idag. Isak och jag har nämligen gjort fruktsallad. Jag skalade frukterna och Isak "choppade" dem i rätt storlek. Han fick använda den supervassa Global-kniven, så jag var lite nervös (typiskt föräldrar) men det gick som hejsan. Till slut hade vi en skål med frukt. Det hela kompletterades med russin, pressad citron och - en tsk vaniljsocker. Det är få saker i tillvaron som är både goda och nyttiga. Hemmagjord fruktsallad är ett av få exempel. Så till sporten om en dryg timme blir det inga onödiga kvällskalorier. Och medan jag äter min fruktsallad hoppas jag få se sköna bilder från Isladan i Skellefteå. Där är nämligen Frölunda Indians på besök ikväll och senast jag hörde på radion så ledde Frölunda med 4-1. Frölunda MÅSTE vinna den här matchen för att ha en chans att nå slutspelet. Spännande...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida