head> Livet i prästgården: En händelserik vecka!

2007/02/19

En händelserik vecka!




Så var den över, vecka 7. Den veckan innehöll det mesta. Det hela började med besöket från England (bild 1). Superkul att the Nations hälsade på. Under några dagar visade vi dem vad den svenska västkusten har att erbjuda (inklusive en hockeymatch som slutade med 6-0 förlust för Frölunda...). De fick också upptäcka att svenska badrum inte är helkaklade, i alla fall inte vårt, samt paradoxen att ett land med extremt lite trafik på motorvägarna har väldigt låga hastighetsbegränsningar. Lightbeer kände de redan till, så det var i alla fall ingen nyhet.
Tidigt på torsdagsmorgonen åkte vi till Branäs tillsammans med familjen Rönnelius från Bua. Där väntade följande: Snö, timmerstuga, skidor, liftköer (ganska korta för att vara sportlovsvecka), god mat, Henkes special: Lumumba (Varm chocklad, grädde och Cointreau, bild 3) och en hel del danskar. Den som utvecklades mest under resan var Isak. Första dagen ville han knappt åka, sista dagen swischade han ner från toppen i den röda backen (bild 2). Det bådar mycket gott inför framtiden.
Till sist: På vägen hem fick jag mina fördomar bekräftade: Volvo V70-förare är livsfarliga! Så många IDIOT-omkörningar har jag aldrig sett. Och V70 är extremt överrepresenterad bland bilarna som slänger sig ut i mötande fil, trots kurvor, backkrön eller rent av mötande trafik. Om man inte trodde på skyddsänglar innan hemresan från Branäs så gör man det nu. Änglarna som har hand om V70-förare måste jobba treskift...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Aj aj jag som köpt mig en V70, tur att man inte ska till fjällen iår. Får hoppas att jag inte kör om som dom gör, även med en 2,4T på 200hk kan man inte köra om med en husvagn på kroken som vi brukar ha med oss upp till fjällen.

19 februari, 2007 22:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida