head> Livet i prästgården: Fredagslistan

2007/03/02

Fredagslistan

Fredag: Det betyder att jag är ledig medan Helena och Isak är på var sin skola. Vad gör man, eller snarare, vad borde man göra med några timmars ledighet ensam hemma i prästgården? Fredagslistan handlar denna vecka om saker jag borde göra på min lediga dag:
1) Tvätta bilen.
2) Putsa min svarta finskor.
3) Damma (jag HATAR att damma).
4) Förbereda gästrummet (familjen Alling kommer på besök i helgen).
5) Gå igenom "viktiga pärmen" och slänga gamla papper, typ bilförsäkringsbevis från 2001.
Men vet ni, inget av detta kommer att hända före lunch. Istället ska jag dricka lite kaffe, kolla in senaste "Sladjan surrar" på SVTs hemsida (ett superbra web-program om fotboll), kanske läsa lite och för att döva mitt dåliga samvete: bädda sängen.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

du kanske skulle behöva bli student igen.. för när man är student händer det ofta jättemycket på lediga stunder. Damsugaren kommer fram, disken diskas, lite tvätt, sängbäddning och lite viktiga mail som svaras på. Givetvis beror detta på att vi försöker fly från studierna vi borde göra och sällan är det väl så fint hemma som inför en tenta. (ps. hade hunnit träna i 1,5 h. innan kl 12.00) det du...!

02 mars, 2007 18:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida