head> Livet i prästgården: IFK Göteborg - GAIS 1-0

2007/05/28

IFK Göteborg - GAIS 1-0


Jag vet precis hur det känns när motståndarna vinner en jämn match på grund av en tveksamt dömd straff. Just därför lider jag med alla gaisare...i några microsekunder. Sedan hänger jag mig åt glädjen över att mitt kära blåvtt äntligen fått vinna en match på straff. Det har nog inte hänt sen Roger Gustavsson var tränare. Enligt rapporterna på nätet var det en spännande match med ett visst övertag för IFK. Detta resulterade i att Jonas Wallerstedt (inbytt istället för Sella Selakovic) blev omkullputtad (?) vid en hörna mitt i andra halvlek. Domaren pekade på den vita punkten mitt i straffområdet (alla gaisare: säg efter mig! "Det är domaren som dömer"). Marcus Berg satte straffen iskallt vid ena stolpen. Tack och hej - leverpastej.
Över 30.000 på Ullevi, derby, prestige. Och en kul bild på blåvitt-bloggen, en parafras på den gamla GAIS-sången "Blåvitt är disko, GAIS är rock-n-roll". Bilden är ett uttryck för hur man i de blåvita leden tänker sig den genomsnittlige gaisaren: Överviktig man med skinnväst, gärna med en öl i handen (och en till i skinnvästens ena ficka).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida