head> Livet i prästgården: Skoköp

2007/08/17

Skoköp

Ännu en gång har jag låtit mig luras av de marknadsekonomiska krafterna. Någonstans har en reklammänniska/marknadssnubbe tänkt följande tanke:
Inför skolstarten behöver många barn nya skor, exempelvis nya gympadojjor, inneladder och stövlar. Vad ska vi göra då? Jo, vi ger 100kr rabatt i vår skoaffär om man köper tre par barnskor. Då går kunden inte in till konkurrenten utan köper även ett tredje par skor hos oss, fast kunden bara hittade två par som man gillade.


Idag skulle Isak och jag åka till Varberg och köpa skor inför skolstarten (killen växer snabbare än majsen på åkrarna här i Halland). Jag gick rätt i reklammakarnas fälla. Såhär gick det till:
Inneladder - inga problem.
Gympaskor - lätt som en plätt.
Stövlar - bara skitkvalité. Inget att ha.
Vad gjorde jag? Gick jag in till konkurrenten och köpte stövlar där? Näpp! Jag, min snåljåp, lät mig luras och gick med på Isaks tjat om de där fräcka svarta stövlarna med en röd drake på. Dom läcker säkert redan i bilen på väg hem - men jag fick ETTHUNDRA KRONOR RABATT!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida