head> Livet i prästgården: Förkyld

2007/09/05

Förkyld

Idag är jag hemma, för jag är förkyld. Ni vet, en sån där klassisk historia. Täppt näsa, lite hosta, ont i huvud och leder, man blir trött bara av att gå uppför trappan. Så det är himla synd om mig idag. För att vara man och sjuk, det är riktigt, riktigt jobbigt. Det vet alla män (och alla som nån gång bott tillsammans med en man).
Men jag försökte tänka positivt imorse: Wow, en hel dag för mig själv i prästgården, utan krav. Tänk så mycket kul det finns att göra.
Men.
Läsa böcker...orkar inte.
Kolla på DVD...orkar inte.
Läsa Tax-Freekatalogen inför Turkietresan (tack för eftersändningen, Pelle!)...nja, orkar inte ens det.
Spela bilspel på Playstation...orkar inte.
Surfa på nätet...orkar inte.
Hämta in posten...orkar inte.
Vika tvätt...skojjar du? Jag är faktiskt SJUK!
Skriva lite på bloggen...orkar inte...eller förresten...det orkar jag faktiskt.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vi har samma läge här. Förkylning. "Curres" näsa rinner som en illa åtdragen kökskran och det är samma med mig själv. Just nu sover hon så jag tar mig lite tid framför datorn. Vi ses snart. Krya på dig! Håll ut, Gunnar, till helgen kommer sommaren! Per

06 september, 2007 10:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida