head> Livet i prästgården: Dagens ros

2007/10/10

Dagens ros

Jag vet inte vad du har för tankar om handläggare anställda av kommunen. Själv måste jag erkänna att det inte är min favorittyp att ha att göra med. Så det var med en ytterst låg grad av förväntan jag häromdagen skickade ett mail till en handläggare på Varbergs kommun. Därför var det med stor förvåning jag idag mottog ett telefonsamtal på min mobil. "Hej, det är NN på Varbergs kommun. Du sökte mig angående .... vad kan jag hjälpa till med?". Prästen höll på att trilla av stolen. Är det nån som skojjar med mig? Men det var det inte. I lugn och ro fick jag ställa mina frågor och handläggaren svarade på ett väldigt trevligt och pedagogiskt sätt. Jag fick till och med information "off the record" och han lovade att skicka lite material som han trodde att jag skulle vara intresserad av. Sedan fick jag hans direktnummer och en uppmaning att gärna höra av mig igen ifall jag hade ytterligare några frågor. HA! Så ska det låta. Tänk om alla människor som man når via en kommunal växel kan bete sig på det sättet, då hade världen varit en både bättre och vackrare plats. Därför var det inga som helst problem att ge "dagens ros" till denne fantastiske handläggare. Det finns hopp för mänskligheten!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida