head> Livet i prästgården: Turkiet nästa

2007/09/21

Turkiet nästa

Imorgon flyger vi iväg utanför EUs gräns - till Turkiet. Tillsammans med Olssons, Wilders och Lundaduon Olsson/Anderberg ska vi tillbringa en vecka i solen. Känns inte helt fel! Räkna med utförlig rapport här på bloggen. Vem fick mest poäng på Yatzy? Hur många magplask kan en 8-åring klara av? Är kebab verkligen grejjen? Lyckas Per pruta (alltså inte prutta) 70% på ett guldhalsband till Jenny? Dessa och många andra frågor väntar på svar.
Och så måste jag berätta om dagens nostalgitripp. Med anledning av att jag behövde ordna med en fullmakt så att min faster kan agera i arvet efter farfar besökte jag idag Varbergs notarius publicus (det visade sig vara advokatfirman Kurt Lundberg AB). Hör och häpna. När jag klev in på kontoret hörde jag ett ack så välbekant ljud: Knattret från en elektrisk skrivmaskin. Fatta! Det var många år sedan man hörde det ljudet. Jag myste när jag hörde "pling"-ljudet som signalerade att sekreteraren hade kommit till högermarginalen...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida