head> Livet i prästgården: En speciell söndag

2008/01/05

En speciell söndag

I morgon är det söndag, inget ovanligt med det. Det brukar inträffa ungefär vart 7:e dygn. Men i morgon är det en speciell söndag, för då ska jag hålla min sista predikan i Värö kyrka i egenskap av kyrkoherde. Eller inte som kyrkoherde, för min anställning har upphört, men det är för att jag har varit kyrkoherde som jag ska predika, det är nämligen avtackningsgudstjänst. Jag vet inte riktigt vad det innebär att avskedspredika, för det har jag aldrig gjort. Men jag kan tänka mig att jag ska få en blomma och nån från kyrkonämnden ska säga "tack" och så ska vi ha kyrkkaffe i församlingshemmet. Kolla in bloggen i morgon, då får ni veta hur det gick...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida