head> Livet i prästgården: Hej då, expen

2007/12/20

Hej då, expen

Idag var det en vemodig dag på jobbet: det var min sista dag "på kontoret", det vill säga mitt rum på pastorsexpeditionen. Nu återstår endast tre gudstjänster över julhelgen, sen är det "slut i rutan". Förmiddagen ägnade jag åt att skriva predikan till julottan och lite annat i genren gudstjänstförberedelse. Efter lunch var det dags: Fram med flyttkartongerna! Jag packade ner bibelkommentarer, pärmar med förrättningsblanketter, 7 årgångar predikningar (är det någon som vill låna?), "tack-så-mycket"-kort som jag fått efter olika förrättningar och mycket, mycket mer. Vid halv tre satte jag för sista gången på kaffebryggaren och vid femtiden tog jag bort min namnlapp från internpostfacket. Ni ska veta att det kändes både tungt och jobbigt. Jag har trivts fantastiskt bra med alla arbetskamrater och uppgifter under åren - och nu är det slut. Det kändes faktiskt helt logiskt att min kollega hade en begravning idag och att mitt packande ackompanjerades av sorlet från minnesstunden som pågick i församlingssalen bara några meter från mitt kontor.

1 kommentarer:

Blogger FamiljenWilder sa...

Grattis Gunnar!

Hoppas att du kommer trivas lika bra på din nästa arbetsplats. Det tror jag säkert. Skicka predikningarna som en .pdf om du kan - annars kan jag ta dem som vanliga bif.filer :o)

20 december, 2007 22:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida