head> Livet i prästgården: Nya jobbet - första intrycken

2007/12/15

Nya jobbet - första intrycken

Veckan som gått har jag provspelat för, jag menar provat på att arbeta på mitt nya jobb. Upp i ottan för att ta bil och pendel in till Götet. Det har gått över förväntan och pendlingen är faktiskt en riktig hit: Anledning 1 - jag får tillfälle att lyssna på min iPod. Anledning 2 - jag hinner "smälta" intrycken på väg hem och har ställt in "familje"-kanalen i huvudet när jag kommer hem. Detta var inte så lätt att hinna göra på kyrkoherdetiden.
På stiftskansliet jobbar en massa trevliga och duktiga människor. Känslan av att vara "mitt i smeten" är något större där än på pastorsexpen i Värö. Och kaffet som kommer ut ur en sån där stor maskin man trycker på smakar faktiskt helt ok. Fast det är ingen som bjuder på ostfralla till morgonfikat...den lyxen har vi bara på landet tydligen.
Själva arbetet då? Tja, det är mycket nytt och uppgifterna jag har framför mig skiljer sig radikalt från det jag gjort hittills. Det kommer att bli kul, fast på ett helt annat sätt.
Veckans bonus: På torsdagen kom ingen mindre än Sarah och hälsade på på stiftskansliet. Hon var på hemligt "hysch-hysch"-uppdrag. Nåt juridiskt skulle trixas till bland alla slipsgubbar som jobbar på andra våningar i Läppstiftet, så Olssonklanens egen stjärnadvokat hade bråda dagar. Enligt henne själv bestod arbetet av att skriva protokoll och äta dyra affärsluncher. Verkar vara ett rätt schysst yrke.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida