head> Livet i prästgården: Från prästgård till stuga

2007/11/30

Från prästgård till stuga

Jaha, då verkar det vara klart! Säljaren och vi är överens om ett pris. Framtiden ligger i Nordvära. Efter alla år i en generös prästgård väntar nu en tillvaro i en bostad som påminner om en fjällstuga.
Tydligen hade mäklaren redan räknat hem affären, för när jag kollade på hemnet.se fem minuter efter vårt samtal var huset redan borta.
Några saker återstår: En första kontraktsskrivning, besiktning, eventuell förhandling om definitivt pris utifrån resultatet av besiktningen och så ska vi naturligtvis enas om en tillträdelsedag. Enligt förhandssnacket kommer det att bli nån gång i mars-april. Nån som vill bära flyttkartonger över påsken?
Fredag kväll, lönehelg och insikten om att vi just tackat ja till ett husköp. Som om inte det vore anledning nog att fira så är det dessutom 16 år sedan idag som Helena och jag blev ett par. Ska nog lägga något gott som säger "POFF" när man öppnar det på kylning...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis! Vi önskar er lycka till. Kommer och bär i flytten - i alla fall jag, /per

01 december, 2007 12:21  
Anonymous Anonym sa...

Huset var borttaget från internet redan i Onsdags när jag tittade!
/Rebecca

01 december, 2007 14:12  
Anonymous Anonym sa...

Ett lite sent men VARMT GRATTIS: VI blir åtminstone 2 som bär....jag kommer oxå!!! Kram Rosie

29 december, 2007 23:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida