head> Livet i prästgården: Pannkakor på egen hand

2007/11/09

Pannkakor på egen hand


- Pappa, vi är hungriga! Vi vill ha pannkakor!!!
Isak hade en kompis här idag. Nu var det fikadags. Men pappa hade inte tid, han skulle förbereda kvällens födelsedagsmat.
- Jag hinner inte göra pannkakor, ni får ta en smörgås.
- Då gör vi pannkakorna själva! Ha!
Jag hade inget val. Klart att killarna skulle få försöka göra egna pannkakor. Martin, som är ett år äldre, hade lagat pannkakor i skolan för några dagar sedan, så han kunde receptet. Det var bara att köra igång. Fram med ägg, mjöl, mjölk, salt och socker. Jag höll mig i bakgrunden och pillade på med min egen matlagning. Och tro det eller ej, men efter ett tag ropade dom (med en ganska stor portion stolthet i rösterna):
- Varsågod, det är klart!
På ett sätt var det den godaste pannkakan jag ätit i hela mitt liv. Det är väl en bra födelsedagspresent, om något.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida