head> Livet i prästgården: Att göra en Pelle

2007/12/06

Att göra en Pelle

I morgon fredag ska jag göra en Pelle. Vad är det för nåt? Jo, jag ska stiga upp JÄTTEtidigt och sätta mig i en bil för att åka till Landvetter. Sedan ska jag ut och flyga över dagen (dock inte till London/Düsseldorf/Amsterdam utan Uppsala). Väl framme ska jag gå på möte och sedan, när det blir kväll, flyga hem igen. Känner du igen dig i den beskrivningen, Pelle?
Efter en sån dag skulle jag gärna göra en mer nutida variant av Pelle: Vakna, säga hej då till frun, hämta tidningen och läsa den i sängen innan frukost. Sedan fixa med nåt litet projekt innan det är dags för lunch. Vila middag. Och därefter kolla på den första av dagens tre engelska fotbollsmatcher på TV. Men tyvärr kan jag inte unna mig en sån dag, för på lördag ska jag för sista gången ha konfirmander.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den var grym!..sa Eva och jag samtidigt!
Men man känner igen sig - det är ganska skönt att inte behöva köra till Landvetter ..(eller Schiphol..)
i mörka morgondiset och flyga nånstans till ett "useless" meeting.
Men Tack i alla fall; StoraEnso, man fick en känsla av "Global Industry" - men hemma bäst!
pelleo

07 december, 2007 17:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida