head> Livet i prästgården: Nya jobbet - första intrycken

2008/01/09

Nya jobbet - första intrycken

Ja, nu har det gått en vecka sedan jag började på riktigt på nya jobbet. Spännande och mycket nytt! Idag har jag varit i Domkyrkan och övat med tre prästkandidater inför vigningen på söndag. De var nervösa, men det kommer att gå hur bra som helst. I Domkyrkan lärde jag känna en ny trevlig bekantskap: Bengt. Han är vaktmästare där och har tjänstgjort på varje vigning sedan 1993...det han inte vet om "det praktiska", typ mickar, stolsplaceringar, "kan man få kaffe innan det börjar" och annat viktigt, det är inte värt att veta.
Jag har också hunnit med att vara iväg på "enhetsdygn", det vill säga en liten resa med den avdelning som jag jobbar på. Det handlade om mål och visioner inför framtiden och det var...sådär. Mycket snack och lite hockey, om man säger så. Ni som har varit iväg på liknande tillställningar med era jobb vet nog ungefär vad jag menar.
Annars har veckan innehållit mycket trevligt: Jag har fått en välkomstblomma, ätit sushi till lunch, träffat en massa intressanta människor, märkt att människor som åker Kungsbackapendeln kl. 7.30 är välklädda och luktar gott och så har jag inhandlat två nya slipsar. De jag redan ägde hade mönster som påminde alldeles för mycket om tidigt 90-tal...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida