head> Livet i prästgården: Domkapitel, HBK, sång och paus

2008/04/10

Domkapitel, HBK, sång och paus

Idag har det varit premiär för mig i ett nytt sammanhang: Jag har varit på Domkapitel. Det är stiftets egen "domstol" eller prövningsinstans. Mitt uppdrag var att redovisa hur kommande missiveringar (placeringar av nyvigda präster) ser ut. Det är ju inför Domkapitlet som kandidaterna avlägger sin prästexamen någon dag före prästvigningen. Kul att få vara med på ett litet hörn!
Kanske har någon saknat bilder/kommentarer från onsdagens bortamatch. Sorry. Av någon anledning kunde jag inte följa matchen via nätet som jag brukar. Jag hade inte uppdaterat "Flip4mac"-programmet tyckte webläsaren. Hm. Gillar inte när datorn krånglar. Någon annan som har erfarenhet av detta? I vilket fall som helst fick blåvitt med sig en poäng från "Örjans" och än så länge är vi obesegrade. Tomas Olsson, som sköt in kvitteringsmålet, hävdade efteråt att anledningen till att hans skott gick i mål (bollbanan var tydligen lite märklig) var att bollen inte var tillräckligt pumpad. Kul kommentar!
På Stiftskansliet råder det uppladdningsstämning inför personalresan till Finland senare i vår. Själv har jag blivit "uttagen" till manskören som ska underhålla en av kvällarna. Vi ska öva minst en gång före resan....det känns betryggande. Är det någon som vet vad man sjunger för manskörsånger på en personalresa till vårt östra grannland?
Nu blir det bloggpaus några dagar. Jag ska på retreat över helgen tillsammans med ett antal präst- och diakonkandidater. Under tiden kan ni ju tänka på den gamla Depeche Mode-klassikern "Enjoy the silence"...kommer ni ihåg videon? David Gahan går upp för ett berg insvept i en kungamantel. Coolt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida