head> Livet i prästgården: Skönt att vara hemma

2008/05/23

Skönt att vara hemma

Äntligen är jag hemma igen - och denna gång hann jag med tåget!
Hur trevligt det än är att bo på hotell, så är det väldigt skönt att vara hemma i Nordvära igen. Efter några dagar i Uppsala har jag haft en "vanlig" arbetsdag på Läppstiftet. Kollat mailen, svarat i telefon, pratat med kollegor, ätit Rikskupongslunch och fixat den sista (får vi innerligt hoppas) praktikplaceringen inför sommaren. Den sist placerade praktikanten hamnade hos min konfirmationspräst. Så kan det gå.
När jag äntligen är hemma - då är det frugans tur att vara ute på vift. Hon tillbringar kvällen i Veddige hembygdsgård. Där är det avslutning för Gospel Voices. Hoppas att dom har det bra! Förra veckan var de i Tyska kyrkan (heter egentligen något annat) i Göteborg. De medverkade vid (den tyskspråkiga) gudstjänsten där. I församlingen satt så kända personer som Elna och Lennart. Om jag förstått det rätt var det första gången de fick uppleva ett av sina barnbarn dirigera en gospelkör. Jag tycker det är rätt häftigt att ett körgäng från Värö får komma upp till den stora staden Göteborg och medverka vid en gudstjänst. Vem hade trott det när vi flyttade hit?
I Helenas frånvaro har Isak och jag haft en härlig killkväll. Det var verkligen på tiden efter alla mina hotellnätter. Kebabspätt (ni vet, såna där färdigfixade Ica-grejjer), potatisbollar, Sprite och ett gott glas vin - sedan Shrek III på DVD. Kan inte bli bättre!
I morgon ska vi till Kungsmässan. Det officiella uppdraget är att handla lampor och lite annat till nya huset. I smyg ska killarna fixa nåt till den 27:e...för då fyller kvinnan i våra liv halvvägs till 70. Men säg inget till henne....

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Äsch, vad det krånglar (hos mig alltså). Men nu så...

Låter härligt, Gunnar. Jenny ska på tjejträff i eftermiddag/kväll vilket innebär jag har det här hemma också. Tjejträff alltså. :)

Grill igen skulle jag tro.

Per

24 maj, 2008 11:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida