head> Livet i prästgården: Snart är det dax...

2009/03/11

Snart är det dax...


Jag hade ett uppdrag på stan (se nedan) idag och passerade förbi den nya arenan på väg till mitt mål. Kunde inte låta bli att ta en bild. Undrar hur det blir när man sitter där på läktaren...oj, oj, oj.
Nu har jag jobbat i drygt ett år på stiftet och börjar få viss rutin. I början gjorde jag ju en massa saker för första gången, men nu har jag hunnit igenom de flesta arbetsuppgifterna mer än en gång. Idag var dock ett undantag. För första gången var jag och besökte en gymnasieskola för att berätta om hur det är att arbeta i Svenska kyrkan. Det var spännande! Från frugan får jag ju höra hur det går till på gymnasiet nu för tiden, men idag fick jag alltså själv uppleva stämningen. Kanske är det ett ålderstecken, men jag tyckte 3:orna såg väldigt unga ut...
Innan min lilla utflykt fick jag gå en riktig omgång mot kopiatorn på kansliet. Jag skulle skriva ut ett dokument som skulle häftas. Då hände det som man absolut inte vill när man har bråttom. "Fyll på häftmagasinet"-skylten tändes. Grrrr. Men efter en stund var det fixat. Nytt försök - dock lite småstressad för jag var tvungen att gå. "Pappersstopp" på inte mindre än fem ställen! AHHRRHG!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida