head> Livet i prästgården: Söndag

2009/05/03

Söndag

Idag firar vi "Vägen till livet" - 4:e söndagen i påsktiden.
För egen del innebar detta tjänstgöring i Bua kyrka. Jag ledde gudstjänsten där och döpte två barn. Det var väldigt roligt, inte minst med tanke på att det var första gången jag fick leda en gudstjänst i Bua efter ombyggnationen. Så fint det har blivit! Och till kyrkkaffet fick vi min favorit: En slags sockerkaka med nåt marsansåsliknande i mitten. Receptet finns garanterat i "Sju sorters kakor" och det heter säkert något i stil med "Tant Annas söndagskaka".
Resten av dagen har gått i trädgårdens tecken Vi har varit på inte mindre än två trädgårdsaffärer och köpt parasoll, täckbark, pelargoner, krukor och lite till. För den som undrar kan jag meddela att det nysådda gräset börja synas. När jag vattnade såg man små, små strån sticka upp ur marken. Tänk när jag kör där med gräsklipparen för första gången!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida