head> Livet i prästgården: Helsjön - igen!

2009/06/12

Helsjön - igen!

Det är mycket Helsjön nu. Först sommarkurs med blivande kyrkoarbetare söndag-onsdag. Och nu är jag här igen. Denna gång handlar det om att ladda inför söndagens prästvigning. Efter examen i Domkapitlet igår åkte jag hit med 11 "soon to become" präster. Det är en rätt go känsla att vara här och ladda. Vi pratar prästlöften, firar mässa, har ett genrep inför söndagen och så vidare.
I morse ringde min mobil. Jag behövde inte titta på nummerpresentationen för att veta vem det var. En överlycklig son ville meddela två saker:
1) Han var på väg till skolavslutningen i Värö kyrka. Sedan väntar sommarlovet.
2) Han ringde från sin alldeles egna mobil.
1 + 2 = sann lycka.
Den bloggläsare som vill veta sonens nummer (han tar gärna emot både samtal och sms!) kan med fördel skicka ett sms till mig så kan jag förmedla numret.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida