head> Livet i prästgården: Söndag

2009/07/19

Söndag

En händelserik dag går mot sitt slut. Förmiddagen ägnades åt två gudstjänster och ett vigselsamtal. Jag tjänstgjorde i Bua och Värö - kul att göra ett inhopp på hemmaplan! "Efterföljelse" var temat för dagen och i min predikan utgick jag ifrån en av dagens kollektböner. För den nyfikne kan jag avslöja att det var den högra i psalmbokens uppställning. Den var bra tycker jag! Har du en ny psalmbok hemma kan du ju kolla in den. Det var roligt att träffa så många gamla kyrkkompisar - allt från kyrkvärdar och vaktmästare till trogna gudstjänstfirare som jag inte sett på ett tag. Och att tjänstgöra i den nyrenoverade Bua kyrka är en fröjd. Så fint det har blivit!
Framåt eftermiddagen var det dags att åka till Götet. Sonen och jag var återigen på plats när blåvitt tog tre poäng på Gamla Ullevi. Vilken match! Jag ska inte fresta ert tålamod med ännu mer fotbollssnack och bilder (en närstående person klagar ibland på andelen fotbollsrelaterade inlägg på bloggen). Låt mig bara konstatera att detta var, enligt min åsikt, en av Ragnar Sigurdssons bästa matcher i blåvitt. Han var sanslöst bra. Att han dessutom stänkte in straffen klockrent en meter ovanför marken nära den vänstra stolpen i TFFs mål gjorde ju inte det hela sämre. För bilder och utförligare matchreferat hänvisas till sonens "Livet i hasselbacken" (livetihasselbacken.blogspot.com).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida