head> Livet i prästgården: Lund

2009/09/14

Lund

Ett säkert tecken på att terminen är igång igen är att jag reser till någon av landets studenttäta städer. Denna gång börjar jag i Lund. På tåget i morse hamnade jag bredvid en man med ett väldigt spännande intresse: Fotboll. Ja, mer än så. Han hade spelat för Bajen för ett antal år sedan och var bror till en känd svensk tränare. I ett hujjj hade vi pratat bort de dryga två timmarna till Lund. Vi var i alla fall överens om en sak: Guldet får under inga omständigheter hamna i Solna. Tänk vilka broar fotbollen bygger!
Här i Lund har jag ägnat dagen åt att träffa studenter (och lite Pastis-lärare). Kul! Det hela mynnade ut i Stiftsgruppens sammankomst som idag handlade om det inre livet ur lite olika perspektiv. Jag tror att det var ett uppskattat program.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida