head> Livet i prästgården: IFK Göteborg - GAIS 2-1

2009/10/05

IFK Göteborg - GAIS 2-1


Oj, oj, oj. Var ska jag börja?
Vi satt på ett kebabställe och laddade inför matchen. Hur går det? Vem ska göra mål för blåvitt när så många är skadade/avstängda?
Då slängde jag ur mig:
- Vi vinner, och Sella gör mål.
Hm.
Resultat: Blåvitt vinner och Stefan Selakovic (kallad Sella) gör båda målen.
Det var derby. Det var fullsatt. Det var otroligt spännande. Avgörande målet kom i 94:e matchminuten. Jag säger det igen: Oj, oj, oj.
Var det rättvist? Låt mig säga såhär: Det var inte orättvist. Blåvitt är det bättre laget om man ser till hela matchen och till alla lagdelar. En extra eloge (som vanligt!) till nr 13, Gustav Svensson. Och mittbackarna förståss. Så mycket jobb i det tysta som ingen i massmedia uppmärksammar. Än lever hoppet om guld!
Och så en liten avslutande anekdot: Vi var tre man som var där tillsammans...och jag var minst! Det är inte vanligt att jag är "plutten" i gänget. Men det kan man bjuda på en sån här kväll!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida