head> Livet i prästgården: Julmat

2009/12/16

Julmat

Oj, oj, oj. Nu är det jul igen.
Det märks på många sätt - inte minst på maten.
För egen del har det varit mycket gott den senaste tiden. För några dagar sedan var vi hos goda vänner i Skällinge. Där bjöds på rökt rådjursfiol med en supergo potatisgratäng.
Igår kom nästa höjdpunkt: Jullunch med jobbet. Med tanke på omorganisationen var det en slags avslutningslunch: Sista måltiden med den enhet jag tillhör och som upphör att existera vid årsskiftet. Lunchen intogs på....Sjömagasinet. Say no more.
Idag var det dags igen för nya gastronomiska äventyr. I egenskap av man till ledamot i Helsjöns styrelse fick jag vara med på folkhögskolans julbord. Mitt i prick! Det var fräscht. Det var gott. Det mesta var hemlagat. Och massvis med trevligt folk.
Jag kan tänka mig att jag inte är ensam om att tycka att det är mycket mat i dessa dagar. Därför är det heller inte särskilt förvånande att veckans vara på Apoteket är piller mot halsbränna....bra tajming!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida