head> Livet i prästgården: Gissa kyrkan

2009/11/17

Gissa kyrkan


Att det var en dimmig dag ser alla - men vilken kyrka döljer sig bakom trädet? Fotot togs i måndags när jag promenerade förbi denna medeltida byggnad på väg till...nej, då blir det för lätt.
Medan du funderar över vilken kyrka det är kan jag berätta att jag är inne i en period av mycket resande. Helsjön, Uppsala, en annan stad där det bor studenter (höll på att försäga mig...) och i morgon är det dags att åka till superettanlaget Falkenbergs FFs hemmaplan. Jag ska delta i prostens visitation av Falkenbergs församling. Under två dagar + en avslutande högmässa på söndag ska vi träffa anställda, förtroendevalda och övrigt kyrkfolk och tillsammans med dem se hur landet ligger i församlingen. Min uppgift blir att agera som sidekick till prosten och skriva protokoll.
Efter visitationen ska jag åka till Åh över helgen på kurs (för att återvända till F-berg på söndag...) med ett gäng studenter, inklusive en diakonkandidat som jag känner rätt väl. Vi ska ha en så kallad Parallell kursverksamhet på temat "Störst i himmelriket?! - om barnens plats i församlingen". För att täcka upp för den frånvarande stiftsadjunkten och diakonkandidaten kommer sonens farmor hit över helgen - tack!
Uppdatering: Jo, ni har rätt. Det är Lunds domkyrka.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

...det ser väldigt dimmigt ut men jag misstänker Lunds domkyrka...
Man ser liksom universitetes vackra träd.
pelleo
ps; tänk på första maj så känns det bättre!

18 november, 2009 18:27  
Anonymous Anonym sa...

Oh, den var svår Gunnar :-)

19 november, 2009 13:22  
Blogger Rebecca sa...

LUNDS DOMKYRKA!!! - poäng till mig! - bonuspoäng att jag dessutom vet att om du går inte och sätter dig där får du sitta på golvet - för just när du tog bilden fanns där inga stolar:)

19 november, 2009 19:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida