head> Livet i prästgården: Ny chef

2009/11/03

Ny chef

Jag har tidigare berättat här på bloggen att stiftet genomgår en omorganisation. Vi ska bli mer fokuserade på vissa områden, samtidigt som vi ska dra ner på andra. För min del, som stiftsadjunkt för prästrekrytering, blir förändringarna inte så stora utöver att jag kommer att hamna på en ny enhet. Mitt i allt detta sker också en annan förändring. Stiftskansliet har fått en ny chef. Nu kanske några tror att det är biskopen som är chefen. Hm. Jo, på ett sätt är han det. Men det finns också en stiftsdirektor som är högste tjänsteman, en slags VD. Hittills har det varit Anders Bexell. Vid årsskiftet kommer han att övergå till andra uppgifter och därför har man rekryterat en efterträdare till honom. Denne efterträdare heter Ingvar Humlén och har tidigare varit kyrkoherde i Uddevalla församling och ledamot av Domkapitlet. Fram till nyår kommer han att gå bredvid den avgående chefen Anders.
Så för tillfället har vi alltså två stiftsdirektorer. Ingvar (den nye) började denna vecka och det ska bli väldigt spännande att se hur det blir med en ny chef.
Alla ni som har ett arbete vet att ett byte på chefsposten påverkar organisationen. Så det är med nyfikenhet och förväntan jag ser fram emot de nya tiderna. Ny organisation och ny chef. Vi får se vart det hela tar vägen...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida